آموزش تشخیص ریجن اکانت استیم و تغییر ریجن اکانت

آموزش تشخیص ریجن اکانت استیم و تغییر ریجن اکانت

همان طور که می‌دانید، فروشگاه استیم هم همانند دیگر فروشگاه‌ها دارای ریجن بندی و قیمت گذاری منطقه‌ای (Geographical Pricing) است. دانستن ریجن استیم در خرید بازی، گیفت کارت و آیتم‌های درون بازی به شما کمک می‌کند و از انتخاب نادرست و دردسرهای بعد از آن جلوگیری می‌کند. همچنین با دانستن ریجن استیم می‌توانید از طریق سایت SteamDB قیمت بازی‌ها را بررسی کنید.

چطور ریجن اکانت استیم رو پیدا کنم؟

در ابتدا نیاز است بدانید اکانت های استیم که تازه ساخته شدند (هنوز خریدی روی آنها انجام نشده است) ریجن ندارند و شما می توانید ارزان ترین ریجن بازی مد نظر خود را تهیه کنید.

قابل ذکر است ریجن آرژانتین به دلیل محدودیت های جدید استیم نیاز به ارز همان کشور ( ARS) برای شارژ شدن دارد و دیگر تا حدودی به صرفه نیست.

برای تشخیص ریجن استیم خود می بایست با آیپی ایران وارد اکانت خود شوید. پس از وارد شدن به نرم افزار استیم در کامپیوتر، بر روی اسم خود، در بالا سمت راست کلیک کنید پس از آن بر روی Account Details کلیک می کنید.

 

تشخیص ریجن استیم
نحوه تشخیص ریجن استیم در قسمت Account Details

 

در صفحه فعلی ریجن اکانت و نوع ارز آن مشخص می شود.

 

تشخیص ریجن استیم
ریجن و اطلاعات اکانت در Account Detail

 

اگر ریجن شما ایران بود به این معنی است که شما ریجن ندارید و می تونید هر ریجنی که خواستید خرید بزنید .

چطور ریجنم رو تغییر بدم؟

متاسفانه استیم امکان تغییر ریجن را برای کاربران سخت تر کرد. برای تغییر ریجن شما باید به استیم ثابت کنید که شهروند کشور مقصد هستید. معمولا این کار با وارد کردن کردیت کارتی از آن کشور انجام میشود.

خرید تغییر ریجن از بازیتک

مطمعن ترین روش برای تغییر ریجن خریداری محصول تغییر ریجن به ترکیه از بازیتک است زیرا این کار با کردیت کارت مجازی قانونی ترکیه انجام می‌شود و احتمال بن شدن اکانت صفر است و حتی درصورت پیش آمدن مشکل برای اکانت، بازیتک به طور کامل از آن پشتیبانی می‌کند. همچنین با تغییر به ریجن ترکیه، با خیال راحت می‌توانید بازی و گیفت کارت با قیمت پایین از بازیتک خریداری کنید.

استفاده از کردیت کارت

این مورد برای کاربران سخت است زیرا فقط شهروند واقعی آن کشور می‌تواند کردیت کارت آن کشور را داشته باشد. درصورتی که کردیت کارت آن کشور را دارید باید عکس آن را برای پشتیبانی استیم ارسال کنید تا ریجن شما را تغییر بدهند.

گول زدن پشتیبانی استیم

این مورد به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود زیرا درصورتی که پشتیبانی استیم از شما مدرک بخواهد و یا متوجه گول زدن شما بشوند و شما نتوانید آن را اثبات کنید، اکانت شما بن می‌شود!

در این روش با تغییر اطلاعات اکانت و ارسال ایمیل به پشتیبانی استیم باید ادعا کنید که اکانت شما هک شده است و هکر ریجن شما رو عوض کرده و از پشتیبانی بخواهید که ریجن را روی کشور مدنظر شما تنظیم کند.

بهترین ریجن برای اکانت استیم کدام کشور است؟

درحال حاضر کشور ترکیه بهترین انتخاب است. معمولا بازی‌ها و آیتم های درون بازی ( مانند کردیت رینبو سیکس ) در این ریجن پایین ترین قیمت را دارند. همچنین هیچ محدودیتی (مانند قفل بودن زبان بازی) ندارد. علاوه بر این موارد، بازیتک به طور کامل از محصولات ریجن ترکیه پشتیبانی می‌کند.

 

 
مهدی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.